Accession Number : ADA060603
Title : Performance of AN/APS-20 Radar against Air Targets: An Analysis of COMOPDEVFOR Data.
Corporate Author : CENTER FOR NAVAL ANALYSES ARLINGTON VA OPERATIONS EVALUATION GROUP
Report Date : 30 JUL 1947
Pagination or Media Count : 36
Abstract : Both tracking and detection runs made by Squadron VX-4 against conventional fighter aircraft have been analyzed to give the probability of detection in each of two tactical situations, direct approach and passing course. On direct approach, 50% probability of detecting a single fighter is attained at 45 miles; the Sweep Width for a passing course is about 130 miles. The two factors which limit the probability of detection and, therefore, both warning radius and Sweep Width, are sea return and relative speed. The data are extrapolated to predict results for high speed targets, i.e., 600 to 1500 knots, and the limitations on scanning radar are discussed. (Author)
Descriptors : *RADAR TRACKING, *RADAR SCANNING, FIGHTER AIRCRAFT, PREDICTIONS, PERFORMANCE(ENGINEERING), AIRCRAFT DETECTION, RADAR, RANGE(DISTANCE).
Subject Categories : ACTIVE AND PASSIVE RADAR DETECTION & EQUIPMENT
Distribution Statement : APPROVED FOR PUBLIC RELEASE
Ben tout simplement parceque ce radar était également adapté a la détection de chasseur et a fortiori de bombardiers,il était plus puissant et permettait une meilleure détection que les premiers modeles montés sur certains chasseurs convertis en chasseurs de nuit,en particulier les Corsairs et Hellcats,permettait une meilleur détection.On était non pas a la genese du radar embarqué car la navy en disposait depuis 1944 (de meme que l'air force sur les P-61),mais vers une utilisation d'un radar a longue portée destiné a guider des chasseurs vers leur cible.Bref a creer une station radar volante.Déja testée sur Avenger elle avait démontré qu'elle permettait une détection des chasseurs attaquant la flotte,le fait de le monter sur un SB-17 est a mon avis plutot du a un besoin en autonomie plus grand,un b-17 pouvant rester pas mal de temps en l'air comparé a un avenger.